وعده یک دستگاه تصفیه هوا یک دستگاه فریبنده است: دستگاهی که برای تمیز کردن هوای خانه شما طراحی شده است، از شر تمام ناخالصی ها از جمله بو، دود، گرد و غبار و شوره حیوانات خلاص می شود. با توجه به این واقعیت که هوای داخل ساختمان می‌تواند تا پنج برابر بیشتر از هوای بیرون دارای سطوحی از آلاینده‌های خاص باشد، ما آن را دریافت می‌کنیم. دستگاه های تصفیه هوا در واقع می توانند برخی از تهدیدات ناشی از آلودگی هوا و فعالیت های داخلی را خنثی کنند. با این حال، در واقعیت، همه دستگاه‌های تصفیه هوا لزوماً مطابق تبلیغات بازاریابی خود نیستند.
دستگاه های تصفیه هوا چگونه کار می کنند؟
دستگاه های تصفیه هوا معمولا از یک فیلتر یا چند فیلتر و یک فن که هوا را مکیده و به گردش در می آورد تشکیل شده است. با حرکت هوا از طریق فیلتر، آلاینده ها و ذرات جذب می شوند و هوای تمیز به فضای زندگی بازگردانده می شود. به طور معمول، فیلترها از کاغذ، الیاف (اغلب فایبرگلاس) یا مش ساخته می شوند و برای حفظ کارایی نیاز به تعویض منظم دارند.
تعداد دفعات تعویض فیلترها بر اساس نوع دستگاه تصفیه هوا و استفاده متفاوت است. برخی از فیلترها قابل استفاده مجدد و قابل شستشو هستند، اما نیاز به تعمیر و نگهداری دقیق دارند، بنابراین معمولاً آنها را در موثرترین دستگاه های تصفیه هوا پیدا نمی کنید. فیلترهای قابل استفاده مجدد به طور کلی در حذف ذرات بزرگتر از هوا مانند کنه های گرد و غبار و گرده مفید هستند. همچنین فیلترهای UV (اشعه ماوراء بنفش) را در بازار خواهید یافت که اغلب ادعا می‌کنند ناخالصی‌های بیولوژیکی مانند کپک یا باکتری را از بین می‌برند، اما بسیاری از آن‌ها برای اثربخشی به وات بالاتر و قرار گرفتن در معرض بیشتر نیاز دارند (البته برخی از باکتری‌ها در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند).

چهارشنبه 29 دی 1400
بؤلوملر :